XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
3.1.2. TrinkotasunaTrinkotasunaz ari garenean, egoeran indarrean dauden bi hizkuntzen erabileraz ari gara.
Bi hizkuntza horiek, ikaslegoarena eta hezkuntz-iharduerarena eskolak ematerakoan nola banatzen diren, definitzen dute murgiltze ereduaren
Hobeto ulertzeko, hezkuntz-hizkuntza (ikaslegoaren hizkuntz arrotza) baino besterik erabiltzen ez denean,
Ikaslegoaren hizkuntzaren erabilera zabala denean, aurreneko ikas-mailatan bereziki,
Trinkotasuna denboraren banaketari lotzen bazaio ere, geroxeago ikusiko dugunez, ez dagokio bakarrik denboraren banaketari, aipatu bi hizkuntzen erabilera estrategiari baizik.
Aurrekoan esan dugun moduan, behin adina eta trinkotasunaren auziak ebatsi eta gero, hizkuntzen erabileraren denbora banaketak definitu behar ditugu.
Honetan nolabait,
Aurreneko hiru hilabetetan hizkuntza bakar bat, murgiltze ereduaren hezkuntz-hizkuntza esaterako, eta ondorengo hilabetetan haren erabilera
Hizkuntzen banaketa eskola-orduen edo ikasgaien arabera egiten denean,
Jakina denez,
Hala ere, orokorrean, iharduera zenbat eta trinkoagoa izan, orduan eta eraginkorragoa dela frogatuta dago.
Laburbilduz, murgiltze eredua zenbat eta
Dena den, gogoan izan, faktore guzti horiek manipulagarriak direla murgiltze ereduak behar duen plangintza egiterakoan.